WMO Delfzijl

Wanneer je in Delfzijl woont en behoefte hebt aan ondersteuning, kun je contact opnemen met het WMO zorgloket van de gemeente. Hier staan deskundige medewerkers voor je klaar om je te helpen. Of het nu gaat om vragen over wonen, zorg, vervoer of andere ondersteunende diensten, het team van het WMO zorgloket staat voor je klaar.

Bij het eerste contactmoment zal een medewerker van het zorgloket telefonisch of per e-mail contact met je opnemen. Tijdens dit gesprek zal de medewerker enkele vragen stellen om een goed beeld te krijgen van jouw persoonlijke situatie en behoeften. Het is goed om te weten dat de werkwijze binnen de gemeente kan variëren, dus voor de meest actuele informatie raadpleeg je de website van de Gemeente Delfzijl.

Na het contact met het zorgloket wordt er een melding gemaakt in het systeem en zal jouw aanvraag in behandeling worden genomen. Vervolgens wordt er een afspraak ingepland voor een persoonlijk gesprek, ook wel het keukentafelgesprek genoemd. Tijdens dit gesprek zal de medewerker van de gemeente een uitgebreide inventarisatie maken van jouw situatie en behoeften. Op basis hiervan wordt er een verslag opgesteld met een advies voor passende ondersteuning.

Na het keukentafelgesprek zal de medewerker van de gemeente Delfzijl telefonisch contact met je opnemen om de uitkomst en het advies te bespreken. Daarnaast ontvang je het verslag per post thuisgestuurd. Het verdere proces zal in gang worden gezet en er wordt gezorgd voor de juiste ondersteuning op maat. Bij vragen of wijzigingen kun je altijd contact opnemen met het WMO zorgloket.

Medewerker wmo-zorgloket.

WMO-ondersteuning Delfzijl

Voor ondersteuning op het gebied van WMO en Jeugdzorg kun je terecht bij het zorgloket van de gemeente Delfzijl. Het zorgloket fungeert als centraal aanspreekpunt voor mensen met hulpvragen op dit gebied.

Het zorgloket is gemakkelijk te bereiken via telefoon en zal enkele vragen stellen om je situatie en de benodigde vorm van ondersteuning te begrijpen. Na dit telefonische contact zal er een afspraak worden gemaakt met een medewerker van de gemeente Delfzijl voor verdere bespreking.

Voor vragen kun je contact opnemen met het WMO-team van de gemeente Delfzijl. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 13.00 uur. Ook kun je een e-mail sturen naar wmo@delfzijl.nl. Neem gerust contact op voor al je vragen en om een afspraak te maken.

Jeugdhulp Delfzijl

Voor jeugdhulp in Delfzijl staat het zorgloket van de gemeente Delfzijl klaar om jou te ondersteunen. Het zorgloket fungeert als jouw centrale aanspreekpunt voor informatie, advies en begeleiding bij het aanvragen van jeugdzorg.

Het zorgloket van de Gemeente Delfzijl staat voor je klaar, of je nu vragen hebt over de diverse opties voor jeugdzorg, hulp nodig hebt bij het indienen van een aanvraag, of begeleiding nodig hebt gedurende het hele proces.

Gedurende het gehele aanvraagproces voor jeugdzorg in Delfzijl zal het zorgloket je actief ondersteunen. Ze zullen je begeleiden en ervoor zorgen dat je de juiste jeugdhulp krijgt die het beste past bij jouw specifieke situatie. Bij het zorgloket kun je terecht voor specifieke informatie over het aanvraagproces in Delfzijl, zodat je goed geïnformeerd bent en de nodige stappen kunt zetten om de juiste zorg te verkrijgen.

Werken met het zorgloket van de Gemeente Delfzijl betekent dat je gedurende het proces van aanvragen van jeugdzorg begeleid zult worden. Ze zullen ervoor zorgen dat je de ondersteuning krijgt die je nodig hebt en dat je de beste zorg vindt voor jouw situatie. Het zorgloket staat klaar om je te helpen en ervoor te zorgen dat je het hele proces soepel doorloopt.