WMO Eijsden

Wanneer je in Eijsden woont en behoefte hebt aan ondersteuning, kun je contact opnemen met het WMO zorgloket van de gemeente. Hier staan deskundige medewerkers voor je klaar om je te helpen. Zij hebben de kennis en ervaring om jouw persoonlijke situatie goed te begrijpen en passende ondersteuning te bieden. Het WMO zorgloket is de eerste stap in het proces van het verkrijgen van de juiste hulp en zorg in Eijsden.

Bij het eerste contactmoment zal een medewerker van het zorgloket telefonisch of per e-mail contact met je opnemen. Tijdens dit contactmoment worden er enkele vragen gesteld om een goed beeld te krijgen van jouw persoonlijke situatie en behoeften. Het is belangrijk om te weten dat de werkwijze binnen de gemeente kan variëren, daarom raden we je aan om voor de meest actuele informatie de website van de Gemeente Eijsden te bezoeken. Op de website vind je tevens contactinformatie om zelf contact op te nemen met het WMO zorgloket.

Na het contact met het zorgloket zal er een melding worden gemaakt en wordt jouw aanvraag in behandeling genomen. Hierbij wordt een afspraak ingepland voor een persoonlijk keukentafelgesprek. Dit gesprek vindt plaats bij jou thuis, zodat de medewerker van de gemeente een uitgebreide inventarisatie kan maken van jouw situatie en behoeften. Het keukentafelgesprek is een belangrijk onderdeel van het proces, omdat hierin jouw hulpvraag en mogelijke oplossingen worden besproken.

Op basis van het keukentafelgesprek zal er een verslag worden opgesteld met een advies voor passende ondersteuning. Dit verslag zal je per post thuisgestuurd ontvangen. Daarnaast zal de medewerker van de gemeente Eijsden telefonisch contact met je opnemen om de uitkomst en het advies te bespreken. Het verdere proces wordt dan met je doorgenomen, zodat je precies weet wat de vervolgstappen zijn om de gewenste ondersteuning te ontvangen. Het WMO zorgloket staat gedurende het hele proces voor je klaar om je te helpen en te begeleiden.

Medewerker wmo-zorgloket.

WMO-ondersteuning Eijsden

Voor ondersteuning kun je contact opnemen met het zorgloket van de gemeente Eijsden. Het zorgloket fungeert als het centrale aanspreekpunt binnen de gemeente, waar mensen met een hulpvraag voor Wmo of Jeugdhulp terecht kunnen.

Het zorgloket is bereikbaar via de telefoon en zal enkele vragen stellen over je huidige situatie en de vorm van ondersteuning die je nodig denkt te hebben. Na dit telefonische contact zal er een afspraak worden gemaakt met een medewerker van de gemeente Eijsden.

Neem bij vragen contact op met team Wmo van de gemeente Eijsden. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur. Ook kan je een mail sturen naar wmo@gemeenteeijsden.nl.

Jeugdhulp Eijsden

Voor jeugdhulp in Eijsden kun je terecht bij het zorgloket van de gemeente Eijsden. Als centraal aanspreekpunt staat het zorgloket klaar om jou te ondersteunen bij vragen, advies en begeleiding omtrent jeugdzorg.

Of je nu op zoek bent naar informatie over verschillende opties voor jeugdhulp, hulp nodig hebt bij het indienen van een aanvraag, of begeleiding nodig hebt gedurende het hele proces, het zorgloket van de Gemeente Eijsden staat voor je klaar.

Gedurende het hele aanvraagproces blijft het zorgloket in Eijsden betrokken en zal het je actief ondersteunen en begeleiden. Ze zorgen ervoor dat je de passende jeugdhulp ontvangt die het beste bij jouw specifieke situatie past. Bij het zorgloket kun je terecht voor gedetailleerde informatie over het aanvraagproces in Eijsden, zodat je goed geïnformeerd bent en de juiste stappen kunt zetten om de juiste jeugdhulp te verkrijgen.