WMO Oldambt

Wanneer je in Oldambt woont en behoefte hebt aan ondersteuning, kun je contact opnemen met het WMO zorgloket van de gemeente. Daar staan deskundige medewerkers klaar om jou te helpen. Of je nu vragen hebt over de verschillende voorzieningen, hulp nodig hebt bij het aanvragen van een voorziening of behoefte hebt aan advies, zij zijn er om jou te ondersteunen.

In eerste instantie zal een medewerker van het zorgloket telefonisch of per e-mail contact met je opnemen. Tijdens dit contactmoment zal de medewerker enkele vragen stellen om een goed beeld te krijgen van jouw persoonlijke situatie. Het is goed om te weten dat de werkwijze binnen de gemeente soms kan variëren, dus voor de meest actuele informatie raden we je aan om de website van de Gemeente Oldambt te bezoeken. Op de website kun je ook vinden hoe je het zorgloket kunt bereiken.

Na het contact met het zorgloket zal er een melding worden gemaakt in het systeem en zal jouw aanvraag in behandeling worden genomen. Vervolgens wordt er een afspraak ingepland voor een persoonlijk gesprek. Tijdens deze afspraak, die ook wel het keukentafelgesprek wordt genoemd, zal er een medewerker van de gemeente Oldambt uitgebreid met jou in gesprek gaan om een inventarisatie te maken van jouw situatie en behoeften. Op basis van dit gesprek zal er een verslag worden opgesteld met een advies voor passende ondersteuning.

Na het keukentafelgesprek zal de medewerker van de gemeente Oldambt telefonisch contact met je opnemen om de uitkomst en het advies te bespreken. Daarnaast ontvang je het verslag per post thuisgestuurd. Als er verdere stappen of aanvullende informatie nodig zijn, zal de medewerker dit met je bespreken. Het is belangrijk om te weten dat het proces van aanvraag en afhandeling tijd kan kosten, afhankelijk van de aard van de ondersteuning die je nodig hebt. Maar we doen ons best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste ondersteuning ontvangt.

Medewerker wmo-zorgloket.

WMO-ondersteuning Oldambt

Voor ondersteuning kun je contact opnemen met het zorgloket van de gemeente Oldambt. Het zorgloket fungeert als het centrale aanspreekpunt binnen de gemeente, waar mensen met een hulpvraag voor Wmo of Jeugdzorg terecht kunnen.

Het zorgloket is bereikbaar via de telefoon en zal enkele vragen stellen over je huidige situatie en de vorm van ondersteuning die je nodig denkt te hebben. Na dit telefonische contact zal er een afspraak worden gemaakt met een medewerker van de gemeente Oldambt.

Neem bij vragen contact op met team Wmo van de gemeente Oldambt. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur. Ook kan je een mail sturen naar wmo@gemeenteoldambt.nl.

Jeugdhulp Oldambt

Voor jeugdhulp in het Oldambt staat het zorgloket van de gemeente Oldambt klaar om jou te ondersteunen. Het zorgloket fungeert als jouw centrale aanspreekpunt voor informatie, advies en begeleiding bij het aanvragen van jeugdhulp.

Of je nu vragen hebt over de verschillende opties voor jeugdhulp, hulp nodig hebt bij het indienen van een aanvraag, of begeleiding nodig hebt gedurende het hele proces, het zorgloket van de Gemeente Oldambt staat voor je klaar.

Het zorgloket zal gedurende het gehele aanvraagproces voor jeugdhulp in het Oldambt actief betrokken blijven. Ze zullen je ondersteunen, begeleiden en ervoor zorgen dat je de passende jeugdhulp krijgt die het beste past bij jouw specifieke situatie. Bij het zorgloket kun je terecht voor specifieke informatie over het aanvraagproces in het Oldambt, zodat je goed geïnformeerd bent en de nodige stappen kunt zetten om de juiste jeugdhulp te verkrijgen.