WMO Ooststellingwerf

Wanneer je in Ooststellingwerf woont en behoefte hebt aan ondersteuning, kun je contact opnemen met het WMO zorgloket van de gemeente. Daar staan deskundige medewerkers klaar om jou te helpen bij het vinden van passende ondersteuning. Of je nu vragen hebt over hulpmiddelen, woningaanpassingen of andere vormen van ondersteuning, de medewerkers van het zorgloket zijn er om jou te begeleiden.

Bij het contactmoment zal een medewerker van het zorgloket telefonisch of via e-mail contact met je opnemen. Tijdens dit gesprek worden er enkele vragen gesteld om een goed beeld te krijgen van jouw persoonlijke situatie en behoeften. Houd er rekening mee dat de werkwijze binnen de gemeente kan variëren, dus het is altijd goed om de website van de Gemeente Ooststellingwerf te raadplegen voor de meest actuele informatie.

Na het contact met het zorgloket wordt er een melding gemaakt in het systeem en wordt jouw aanvraag in behandeling genomen. Vervolgens wordt er een afspraak ingepland voor een persoonlijk gesprek, het zogenaamde keukentafelgesprek. Tijdens dit gesprek zal de medewerker van de gemeente een uitgebreide inventarisatie maken van jouw situatie en behoeften. Samen met jou wordt er gekeken naar de best passende oplossingen en ondersteuning.

Op basis van de inventarisatie wordt er een verslag opgesteld met een advies voor passende ondersteuning. Dit verslag wordt per post naar je thuisgestuurd. Daarna zal de medewerker van de gemeente Ooststellingwerf telefonisch contact met je opnemen om de uitkomst en het advies te bespreken. Samen kunnen jullie eventuele vervolgstappen bespreken en ervoor zorgen dat je de juiste ondersteuning ontvangt waar je recht op hebt.

Medewerker wmo-zorgloket.

WMO-ondersteuning Ooststellingwerf

Voor ondersteuning kun je contact opnemen met het zorgloket van de gemeente Ooststellingwerf. Het zorgloket fungeert als het centrale aanspreekpunt binnen de gemeente, waar mensen met een hulpvraag voor Wmo of Jeugdhulp terecht kunnen.

Het zorgloket is bereikbaar via de telefoon en zal enkele vragen stellen over je huidige situatie en de vorm van ondersteuning die je nodig denkt te hebben. Na dit telefonische contact zal er een afspraak worden gemaakt met een medewerker van de gemeente Ooststellingwerf.

Neem bij vragen contact op met team Wmo van de gemeente Ooststellingwerf. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur. Ook kan je een mail sturen naar wmo@gemeenteooststellingwerf.nl.

Jeugdhulp Ooststellingwerf

Voor jeugdhulp in Ooststellingwerf kun je terecht bij het zorgloket van de gemeente Ooststellingwerf. Dit zorgloket fungeert als jouw centrale aanspreekpunt voor informatie, advies en begeleiding bij het aanvragen van jeugdhulp.

Het zorgloket van de gemeente Ooststellingwerf staat voor je klaar als je vragen hebt over de verschillende mogelijkheden voor jeugdhulp. Ook als je hulp nodig hebt bij het indienen van een aanvraag of begeleiding wenst tijdens het hele proces, kun je hier terecht.

Gedurende het hele aanvraagproces voor jeugdhulp in Ooststellingwerf blijft het zorgloket actief betrokken. Ze zullen je ondersteunen, begeleiden en ervoor zorgen dat je de juiste jeugdhulp ontvangt die het beste aansluit bij jouw situatie. Bij het zorgloket kun je specifieke informatie verkrijgen over het aanvraagproces in Ooststellingwerf, zodat je goed geïnformeerd bent en de juiste stappen kunt zetten om de best passende jeugdhulp te krijgen.