WMO Weststellingwerf

Wanneer je in Weststellingwerf woont en behoefte hebt aan ondersteuning, kun je contact opnemen met het WMO zorgloket van de gemeente. Daar staan deskundige medewerkers klaar om jou te helpen. Of je nu vragen hebt over huishoudelijke hulp, woningaanpassingen of andere vormen van ondersteuning, de medewerkers van het zorgloket hebben de kennis en ervaring om je verder te helpen.

Onze werkwijze is persoonlijk en op maat gemaakt. Nadat je contact hebt opgenomen met het zorgloket, neemt een medewerker telefonisch of per e-mail contact met je op. Tijdens dit contactmoment stellen we enkele vragen om een goed beeld te krijgen van jouw persoonlijke situatie en behoeften. Ons doel is om de best mogelijke ondersteuning te bieden, daarom gaan we zorgvuldig te werk en overleggen we met jou wat de beste oplossing zou kunnen zijn.

Na het contactmoment zal er een melding worden gemaakt in ons systeem en wordt jouw aanvraag in behandeling genomen. Vervolgens plannen we een afspraak in voor een persoonlijk gesprek. Tijdens dit gesprek, ook wel het keukentafelgesprek genoemd, zal een medewerker van de gemeente een uitgebreide inventarisatie maken van jouw situatie en behoeften. We nemen de tijd om naar je te luisteren en samen te kijken naar de mogelijkheden voor passende ondersteuning.

Na het keukentafelgesprek zal de medewerker van de gemeente contact met je opnemen om de uitkomst en het advies te bespreken. Het verslag van het gesprek ontvang je per post thuisgestuurd. We streven ernaar om het proces zo transparant en efficiënt mogelijk te laten verlopen, zodat jij snel de juiste ondersteuning krijgt die je nodig hebt. Bij vragen of onduidelijkheden kun je altijd contact opnemen met het WMO zorgloket van de gemeente Weststellingwerf. We staan voor je klaar om je verder te helpen.

Medewerker wmo-zorgloket.

WMO-ondersteuning Weststellingwerf

Voor ondersteuning kun je contact opnemen met het zorgloket van de gemeente Weststellingwerf. Het zorgloket fungeert als het centrale aanspreekpunt binnen de gemeente, waar mensen met een hulpvraag voor Wmo of Jeugdhulp terecht kunnen.

Het zorgloket is bereikbaar via de telefoon en zal enkele vragen stellen over je huidige situatie en de vorm van ondersteuning die je nodig denkt te hebben. Na dit telefonische contact zal er een afspraak worden gemaakt met een medewerker van de gemeente Weststellingwerf.

Neem bij vragen contact op met team Wmo van de gemeente Weststellingwerf. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur. Ook kan je een mail sturen naar wmo@gemeenteweststellingwerf.nl.

Jeugdhulp Weststellingwerf

Voor jeugdhulp in Weststellingwerf staat het zorgloket van de gemeente Weststellingwerf klaar om jou te ondersteunen. Het zorgloket fungeert als jouw centrale aanspreekpunt voor informatie, advies en begeleiding bij het aanvragen van jeugdhulp.

Of je nu vragen hebt over de diverse opties voor jeugdhulp, hulp nodig hebt bij het indienen van een aanvraag, of begeleiding nodig hebt gedurende het hele proces, het zorgloket van de Gemeente Weststellingwerf staat voor je klaar.

Het zorgloket zal gedurende het gehele aanvraagproces voor jeugdhulp in Weststellingwerf actief betrokken blijven. Ze zullen je ondersteunen, begeleiden en ervoor zorgen dat je de passende jeugdhulp krijgt die het beste past bij jouw specifieke situatie. Bij het zorgloket kun je terecht voor specifieke informatie over het aanvraagproces in Weststellingwerf, zodat je goed geïnformeerd bent en de nodige stappen kunt zetten om de juiste jeugdhulp te verkrijgen.